Aku seorang pengasuh





Sementara aku sedang mencari pekerjaan baru, aku mengambil keputusan untuk menjaga anak suadara aku ( Irish Hasena) huhuhuhu..dari aku membuang masa yang tak bertempat, jadi aku pun jagalah anak saudara aku yg seoarg nie. Memanglah penat..same jugalah macam kite bekerja di mana2 pun. sambil2 tue dapat lah aku mengaply kerja yang ada di internet nie..tp sehingga sekarang masih tiada jawapan dari sape2..huhuhu..tak pe usaha lagi, insyaalah ada rezeki aku nnt, jangan cepat menagalah!!!!!!!!!!!..

seronok jaga baby nie..hari2 kita akan tengok perkembangan die dr mula menangis, senyum, ketawa, dan macam2 ragam lagi akan kite nampak sedar tak sedar shena 7 bulan sudah..nie aku sibuk menaip blog nie..die pun sibuk menjenguk aku dpn Pc,tenganga tgok bunyi keyboard unty die, sambil termenung melihat gelagat aku kat ats kerusi nie (tah apelah unty aku nie wat) skang shena sudah mula pandai memegang barang, ape yg die dapat pasti die belek lama2..seronok tgok die melihat sesuatu barang focus giler..hope shena belajar nnt pun focuslah cm tue..huhuhu..jangan cm unty die hilang focus..hehehehe..pagi2 cm nie die tgok astro CERIA..hahaha..aku pun dah tersangkut da.. seronok kot tgok colour2 yang kua dr skrin Tv tue..budak2 memang suke..skang die sedang menonton cerita 'FIFI' comel carton tue..senyum je shena,cm die yang jadi FIFI..ehehehe suke wat suara halus macam FIFI. Jup lagi kul 9am, masa aku mandikan baby..sukelah die main air nagn sabun, tak duduk diam, penat pegang time mandi..adoi...........habis kain die tarik, shena nie...kalu time die meragam masyaallah..memanglah tak leh lepas,asyik nk dukung je,memang tak boleh nk buat ape sudah,masuk toilet pun kene bawak die lah hahaha..adoi,sabar..

tak sampai hati lak nk tinggalkan shena..kalu dah kerja nnt..tp aku mesti mulakn hidup yang baru dan lebih baik, untuk masa depan aku juga,tak kan aku nk jaga die smapai ketua..aku ada jalan aku sendiri,Sampai bile harus bergantung pada orang je..harus ada kekuatan sendiri.. aku memanglah lemah sangat..aku akan cuba untuk menjadi yang lebih kuat dan hebat. Someone telah sedarkan aku, yang aku nie terlalu merendah diri,,emmm..tul tue, aku kurang keyakinan..thanks sedarkan aku..harus ada keyakinan yang lebih selepas ini. Ape yang diberi harus diterima dan digunakan sebaik mungkin. Terima kasih kepada kawan-kawan yang masih menyokong dan sentiasa memberi sokonagn pada aku untuk meneruskan hidup dan cita-cita aku. Hanya Allah yang dapat membalas segalah tunjuk ajar dan nasihat yg telah u all berikan..terharu,kerana masih ada yang sudi dan tidak jemu membantu aku. thanks to all..

Time shena nak mandi dan minum susu..jika ada masa yang terluang akan aku megupdate story yang lebih manarik lagi..bye..
Posted on 4:45 PM by TiM and filed under | 3 Comments »

3 comments:

Faz Fazrin said... @ July 14, 2009 at 5:09 AM

fuh, seram i tgk pengasuh ni..mulut dia macam garang,hehee

xookx said... @ July 16, 2009 at 12:45 PM

i doakan u dapat keje cepat2

Anonymous said... @ July 21, 2009 at 5:38 PM

ceh, ni mengasuh me me-modeling?
-.-